Οι μαθητές της Α΄ Λυκείου και των Τομέων Μηχανολογίας και Πληροφορικής  του 1ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Ξάνθης, στα πλαίσια της Δράσης  «Ποτέ Δεν Είναι Αργά … Για Μια Νέα Αρχή» (Υποδράση 2: Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης – Θεατρική Παράσταση) ,  συμμετείχαν  στις 21 Και 28 Μαρτίου 2019 σε διήμερη δραστηριότητα αφιερωμένη στην Προσωπική Ανάπτυξη με τον Θεράποντα Φάκα (Life and Business Coach) στην Καπναποθήκη Π του Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης (ΙΘΤΠ).

Η πρώτη ημέρα ήταν αφιερωμένη στην προβολή ταινίας. Ο κινηματογράφος είναι μια μορφή τέχνης που αναπαριστά εικόνες και αφηγήσεις ξυπνώντας συναισθήματα που  παρασύρουν και εντυπώνονται στη σκέψη ακόμα και πολύ αργότερα από το τέλος της ταινίας, δημιουργεί ταύτιση στο συναισθηματικό κομμάτι και ταυτόχρονα επίγνωση. Αναμφίβολα η θέαση μια ταινίας μπορεί από μόνη της να έχει  θετική συναισθηματική επίδραση πάνω στον θεατή, ωστόσο, όταν μιλάμε για την ψυχαγωγική ενδυνάμωση αναφερόμαστε σε κάτι πολύ περισσότερο από το να δεις απλά μία ταινία που σε αγγίζει. Στην περίπτωση αυτή ο κινηματογράφος  αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για να ανοίξει ¨ένας νέος χώρος¨ για επικοινωνία, μοίρασμα και συνάντηση με τον εαυτό μας.

Η ταινία που προβλήθηκε είναι  «Το κυνήγι της Ευτυχίας –  The Pursuit of Happiness» .  Βασισμένη στην αληθινή ιστορία του ανύπαντρου πατέρα, άνεργου και άστεγου Κρις Γκάρντνερ που έφτασε να διοικεί τη… δική του χρηματιστηριακή, μία ταινία-έμπνευση για την κινητήρια δύναμη των ονείρων. Γιατί το κυνήγι της ευτυχίας δεν είναι μόνο δικαίωμά μας. Είναι υποχρέωσή μας. Η επιλεγμένη ταινία συγκεντρώνει σημαντικά μηνύματα ενδυνάμωσης, πολύτιμες αξίες ζωής και εμπνέει τον θεατή να προβεί σε ένα  δυνατό εσωτερικό διάλογο.

Στο τέλος της πρώτης ημέρας οι συμμετέχοντες μαθητές είχαν την ευκαιρία να μοιραστούν με τον Θεράποντα Φάκα τις αντιδράσεις σε ερεθίσματα που τους δημιούργησε η ταινία, να προβληματιστούν και  να αντλήσουν δύναμη.

Τη δεύτερη ημέρα ακολούθησε εισήγηση του  Θεράποντα  Φάκα αφιερωμένη στην προσωπική ανάπτυξη. Αναλύθηκαν έννοιες όπως Ευγνωμοσύνη, Επιλογή, Δυσκολίες, Δικαιολογίες, Αυτοκαθοδήγηση, Αυτοπαρακίνηση, Προσαρμοστικότητα και Ρίσκο, Φόβοι, Όρια, Ζώνη Βολικότητας, Ευελιξία, Αποτελεσματικότητα. Καταρρίφθηκαν στερεότυπα όπως  «Δεν Μπορώ να..» , «Δεν έχω λεφτά να…», «Δεν έχω χρόνο να…».  Τέθηκαν ερωτήματα και  προτάσεις όπως «Θέλετε να είστε μαριονέτες;», «Μind the gap», «Η πληροφορία αλλάζει στην πορεία», «Πως Μπορώ να …».

Οι συμμετέχοντες μαθητές είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε μία πρώτη  επαφή με το Life Coaching. Τονίστηκε η αντίσταση που προβάλει ο καθένας μας στην αλλαγή και ταυτοποιήθηκε ο  προσωπικά οριοθετημένος χώρος (ζώνη άνεσης), το μέρος στο οποίο τα επίπεδα του φόβου και του στρες είναι πολύ χαμηλά, το ίδιο όμως και τα υπόλοιπα συναισθήματα όπως ο ενθουσιασμός, το πάθος, η ζωντάνια. Εντοπίστηκε η αξία της ενίσχυσης του οράματος, ο δυνατός σκοπός που κινητοποιεί.

Προτεραιότητες της υποδράσης 2 είναι η ψυχική καλλιέργεια μέσω της τέχνης και  η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των συμμετεχόντων μαθητών, η ενίσχυση  του οράματος – ο δυνατός σκοπός που κινητοποιεί και ωθεί σε αυτοδέσμευση και ανάληψη δράσης,  με απώτερο στόχο τη συμμετοχή και την παραμονή στο σχολείο και κατ΄ επέκταση τη μείωση της σχολικής διαρροής.

Ευχαριστούμε για τη  συνεργασία  τους  τον  κ. Θεράποντα Φάκα και εκ μέρους του ΙΘΤΠ τον  κ. Βασίλη Μακέδο.