Το Μανουσάκειο (1ο ) ΕΠΑΛ Δεσκάτης  συμμετέχει στο πρόγραμμα «ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΡΧΗ ΣΤΑ ΕΠΑΛ» με δράσεις περιβάλλοντος, τεχνολογίας και επιχειρηματικότητας που φέρουν τον τίτλο: «ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ, ΕΝΕΡΓΩ, ΕΠΙΧΕΙΡΩ» 

 

ΥΠΟΔΡΑΣΗ 1

Ο Τομέας Γεωπονίας, του Μανουσάκειου (1ο ) ΕΠΑΛ Δεσκάτης  συμμετέχει στο πρόγραμμα «ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΡΧΗ ΣΤΑ ΕΠΑΛ» με δράσεις περιβάλλοντος, τεχνολογίας και επιχειρηματικότητας που φέρουν τον τίτλο:

«ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΣΥΣΚΕΥΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ»

Οι μαθητές του τμήματος Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος εκδήλωσαν το ενδιαφέρον να κατασκευάσουν μια μικρή αυτοματοποιημένη συσκευή, σαν μία μικρή ντουλάπα ρούχων, στην οποία καλλιεργούν όλον τον χρόνο τα λαχανικά της επιλογής μας μέσα στην αίθουσα ή στο διάδρομο του σχολείου μας. Πρόκειται για μια συσκευή κατασκευασμένη από σκληρή ξυλεία με ένα ρυθμιζόμενο άνω άνοιγμα και μια πόρτα στην μπροστινή πλευρά. Το πόμολο της πόρτας είναι κατασκευασμένο από ανοξείδωτο ατσάλι, άρα δεν χρειάζεται ανησυχία για σκουριά και αφού το θερμοκήπιο είναι πτυσσόμενο, μπορεί εύκολα να αποθηκευτεί όταν δεν χρησιμοποιείται.

Η αυτοματοποιημένη συσκευή καλλιέργειας εσωτερικού χώρου δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να καλλιεργούν φρέσκα και υγιεινά λαχανικά, βότανα και φρούτα όλο το χρόνο σε εσωτερικό χώρο.

Η συσκευή έχει δυο ορόφους (ράφια) και σε αυτά μπορείς να καλλιεργείς αρκετά είδη λαχανικών. Στη συσκευή έχει  ενσωματωθεί μία κεντρική μονάδα αυτοματισμού η οποία με κατάλληλα προγράμματα θα ρυθμίζει βασικές λειτουργίες του θερμοκηπίου όπως:

  • Η άρδευση ως προς το χρόνο, τη διάρκεια και την ποσότητα του νερού.
  • Η λίπανση, σχετικά με την πυκνότητα των λιπαντικών στοιχείων στο νερό του ποτίσματος και το pH.
  • H λειτουργία του τεχνητού φωτισμού.
  • Η ψύξη του θερμοκηπίου, με τη λειτουργία των ανεμιστήρων και της αντλίας ψεκασμού νερού στην υδρονέφωση ή στη βρεγμένη πλευρά.

 

 

ΥΠΟΔΡΑΣΗ 2

  Ο Τομέας Ηλεκτρολογίας  του Μανουσάκειου (1ο ) ΕΠΑΛ Δεσκάτης  συμμετέχει στο πρόγραμμα «ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΡΧΗ ΣΤΑ ΕΠΑΛ» με δράσεις περιβάλλοντος, τεχνολογίας και επιχειρηματικότητας που φέρουν τον τίτλο:

«ΣΥΝΔΕΣΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΗ ΑΔΡΕΥΣΗ»

 

Σκοπός της παρούσας υποδράσης είναι οι μαθητές του τομέα ηλεκτρολογίας συνεργαζόμενοι με τις υπόλοιπες ειδικότητες να κατασκευάσουν ένα πίνακα αυτοματισμού για την άρδευση και φωτισμό ενός μικρού θερμοκηπίου.

 

Η άρδευση του θερμοκηπίου θα γίνεται με αυτόματο, προγραμματισμένο τρόπο με σταγόνες και νερό της βροχής που συλλέγεται σε μια δεξαμενή. Ο προγραμματισμός λαμβάνει ως παραμέτρους την υγρασία του εδάφους, την ώρα της ημέρας και την διάρκεια του ποτίσματος. Ο τεχνητός φωτισμός είναι αυτόματος και προγραμματισμένος ανάλογα με τις ανάγκες των φυτών και την εποχή.

Αναλυτικότερα, αισθητήρες υγρασίας του εδάφους στέλνουν το αναλογικό σήμα σε ένα μικροεπεξεργαστή  που το παραμετροποιεί και στέλνει τα ανάλογα ψηφιακά σήματα στο PLC (Programing Logic Controller). Η άρδευση ξεκινά σε τακτά διαστήματα ανά εβδομάδα, ανάλογα την εποχή και τις ανάγκες κάθε φυτού, συγκεκριμένη ώρα και διάρκεια που προγραμματίζονται αναλόγως στο PLC κι εφόσον το έδαφος είναι ξηρό. Αν παραστεί ανάγκη άρδευσης και η δεξαμενή συλλογής κι αποθήκευσης βρόχινου νερού είναι άδεια τότε ο αυτοματισμός δίνει εντολή για πλήρωση της δεξαμενής από το δίκτυο ύδρευσης. Επίσης υπάρχει και η δυνατότητα χειροκίνητου τρόπου λειτουργίας του συστήματος άρδευσης.

 

 

ΥΠΟΔΡΑΣΗ 4

  Ο Τομέας Οικονομίας και Διοίκησης   του Μανουσάκειου (1ο ) ΕΠΑΛ Δεσκάτης  συμμετέχει στο πρόγραμμα «ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΡΧΗ ΣΤΑ ΕΠΑΛ» με δράσεις περιβάλλοντος, τεχνολογίας και επιχειρηματικότητας που φέρουν τον τίτλο:

«ΠΡΟΒΟΛΗ ΔΡΑΣΗΣ ΕΠΑΛ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗΣ ΣΥΣΚΕΥΗΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ»

 

 

Οι μαθητές του Τομέα Οικονομίας και Διοίκησης θα βοηθήσουν στην επικοινωνία και προβολή της συνεργατικής δράσης των τομέων του σχολείου στην τοπική κοινωνία με την οργάνωση ανοιχτής εκδήλωσης. Για το σκοπό αυτό θα βοηθήσουν  στην παραγωγή εντύπων – αφισών – μπάνερ, στη σύνταξη Δελτίων Τύπου για τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, την ιστοσελίδα του σχολείου, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και θα προωθήσουν το επίτευγμα της δράσης σε επαγγελματίες.

 

Στην παρούσα φάση οι μαθητές συγκέντρωσαν  τον απαραίτητο μικροεξοπλισμό και υλικά και ανέλαβαν το σχεδιασμό των παραπάνω ενεργειών καθώς και την παρακολούθηση του προϋπολογισμού και την καταχώρηση των οικονομικών δαπανών που  πραγματοποιούνται για τη συνολική δράση.

Related Posts